0

Din order - Så hanteras den



1.

Vi tar emot och skriver ut din order för hantering i turordning. Har du valt till "MM Express" i kassan före kl. 10.00 (vardagar) får din order VIP-behandling och går före alla andra beställningar i kön.



2.

Vi märker upp maltpåsar i olika storlekar tillsammans med 3-5 ordrar i taget.



3.

Vi väger upp malten i exakt måttanvisning efter din beställning.



4.

Malt som ska krossas (välj mellan hel, krossad alternativt dubbelkrossad malt) tas in i krossningsrummet. Här borstar vi noggrant rent när vi byter maltsort i krossningen för att undvika att olika sorter blandas.



5.

Efter vi tillslutit påsarna hämtar vi jäst och humle i kylen till din orderomgång.



6.

Vi plockar ihop alla varor till din orderomgång.



7.

Din order behandlas på en packvagn som körs till packningstationerna.



8.

Vi bockar av och trippelkollar att vi fått med alla dina varor korrekt innan vi paketerar ihop för frakt.



9.

Frakten bokas och hämtas upp av PostNord varje (vardag) e.m. Har du valt "hämtas på plats" kontaktar vi nu dig. Du kan hämta upp din beställning dygnet runt hos oss i vårt självbetjäningsrum.



10.

Du får mailmed sårnings nummer så du enkelt kan följa ditt paket. Om du valt faktura som betalsätt så kommer den till den e-post adress du angav vid köptillfället,  e-postfakturan levereras av vår betalpartner Svea Bank. Nu får du hem din beställning - dags för dig att brygga!