0

Din order - Så hanteras den



1.

Vi tar emot och skriver ut din order för hantering i turordning. Har du valt till "MM Express" i kassan före kl. 10.00 (vardagar) får din order VIP-behandling och går före alla andra beställningar i kön.



2.

Vi märker upp maltpåsar i olika storlekar tillsammans med 3-5 ordrar i taget.



3.

Vi väger upp malten i exakt måttanvisning efter din beställning.



4.

Malt som ska krossas (välj mellan hel, krossad alternativt dubbelkrossad malt) tas in i krossningsrummet. Här borstar vi noggrant rent när vi byter maltsort i krossningen för att undvika att olika sorter blandas.



5.

Efter vi tillslutit påsarna hämtar vi jäst och humle i kylen till din orderomgång.



6.

Vi plockar ihop alla varor till din orderomgång.



7.

Din order behandlas på en packvagn som körs till packningstationerna.



8.

Vi bockar av och trippelkollar att vi fått med alla dina varor korrekt innan vi paketerar ihop för frakt.



9.

Frakten bokas och hämtas upp av Bring varje (vardag) e.m. Har du valt "hämtas på plats" kontaktar vi nu dig för att bestämma en tid som passar dig att hämta upp din beställning på. Du kan hämta upp din beställning dygnet runt hos oss (efter överenskommelse).



10.

Du får mailuppdateringar var din order befinner dig samt en e-postfaktura från Svea Ekonomi. Nu får du hem din beställning - dags för dig att brygga!