0

FRAKT | LEVERANSER | AVHÄMTNING
Minsta ordervärde för att vi ska leverera till Storbritaninen är 2000 SEK p.g.a Storbritaninens tullregler efter urträdet ur EU. Vi levererar endast till den adress du uppgett vid köptillfället, ändring av leveransadress kan inte göras efter lagd order. Vi har utleveranser varje vardag. Leveranstiden kan variera beroende på var i landet leveransen ska samt vid hög belastning hos speditören. Om en vara har väsentligt avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara (beställningsvaror). Normalt packar vi din order inom 1-3 arbetsdagar från det datum ordern inkommer till oss. Order som innehåller färskjäst skickas alla veckodagar måndag- fredag och även inför storhelger om inte du som kund speciellt begär att vi ska hålla paketet och skicka på måndagen eller första arbetsdag efter storhelg istället. Köp gärna till en kylklamp de varma sommarmånaderna för att hålla din jäst i gott skick.

OBS! Om du som kund väljer ett leveransalternativ som inte överensstämmer med de uppgifter du lämnat så förbehåller sig MaltMagnus AB att boka om din leverans till passande leveransalternativ.

Exempel: Du har valt ”PostNord - Business Parcel” men inte angivit något giltigt företagsnamn. I det fallet bokar vi om din sändning till ”PostNord - MyPack Collect” eller annat lämpligt alternativ, vilket kan medföra att du istället får hämta ut din order på ett utlämningställe, alternativt får en längre leveranstid. I de fall du vill ha ditt paket levererat till din enskilda firma, var noga med att skriva "Firma" innan ditt namn som företagsnamn, att använda ditt för och efternamn räknas inte som korrekt företagsnamn. I de fall du som kund angivit felaktiga leveransuppgifter som medför ökade kostnader för MaltMagnus AB, så kommer MaltMagnus AB fakturera dig för de ökade kostnaderna. I de fall du som kund inte tar mot ditt paket eller inte hämtar ut ditt paket så kommer MaltMagnus AB fakturera dig för de ökade kostnader som detta innebär. Vi levererar endast paket till den adress du angivit när du gjort din order, leveransadress kan inte ändras i efterhand.

Spårning av paket
Vi rekommenderar att du laddar ner PostNord appen. Där får du aviseringar om var ditt paket är.  Förutom att spåra ditt paket kan du även göra val om hur och när du vill ha ditt paket levererat om du t.ex. valt hemleverans (MyPack Home). Du kan även använda appen för att legitimera dig med Bank-id och då även enkelt låta någon annan hämta ut ditt paket om du t.ex. inte kan hämta ut det själv.

Utlämnigsställe - PostNord - MyPack Collect  
För sändningar 0-55 kg. Ditt paket levereras till ett ombud nära din adress, en s.k. "Service Point". Där hämtar du ut ditt/dina paket mot uppvisande av legitimation och kollinummer. Avisering när ditt paket finns att hämta sker via SMS eller med "Mina Paket" och "PostNord" apparna. Maxvikten är 20 kg per kolli inkl. emballage. För order med en varuvikt över 18,5 kg packar vi i flera paket. Ditt paket levereras till ditt ordinarie ombud (PostNord väljer ombud efter postnummer så var noga med att du anger rätt postnummer vid order. Normal transporttid är 1-2 arbetsdagar, lokala avvikelser kan förekomma.

Hemleverans - PostNord - MyPack Home  
För sändningar från 0-96 kg. Vi lastar max 32 kg i varje paket, maxvikt per kolli inkl. emballage är 35 kg. Ditt paket levereras hem till dörren. Du blir aviserad via sms för att boka tid och utkörningsdag, du kan även boka detta via "PostNord" appen. Någon måste finnas hemma och ta emot paketet. Har man PostNords app så kan man välja att få leverans även om man inte är hemma eller t.ex. låta grannen ta emot paketet. Utkörning av paket sker vardagar kl. 09:00 – 21:00 på de flesta orter i Sverige. Transporttid 1-7 arbetsdagar beroende på ort. Lokala avvikelser kan förekomma. Udda orter kan ha utkörning t.ex. bara 1 gång per vecka och eller endast utkörning dagtid. Kontakta PostNord på tel. 0771-333310 för att få veta mer om utkörning på just din ort.

Business Parcel - PostNord

För sändningar från 0-96 kg. Vi lastar max 32 kg i varje paket, maxvikt per kolli inkl. emballage är 35 kg. Ditt paket levereras till en företagsadress, ingen avisering sker. Adressen måste vara bemannad kontorstid för mottagande. Utkörning av paket sker dagtid vardagar mellan 07:00-17:00. Transporttid 1-2 arbetsdagar. Lokala avvikelser kan förekomma.

Pall leverans direkt till leveransadress - PostNord - Pallet  
För större sändningar från 0- 5500 kg. Levereras dagtid till bemannad företagsadress eller hemleverans efter avisering. Transporttid 1-2 arbetsdagar. Lokala avvikelser kan förekomma. För ordar som är större än 10 pallar så ber vi dig kontakta oss på info@maltmagnus.se. Privatpersoner får alltid avisering innan leverans, handlar du som företagskund, vänligen skriv i meddelanderutan om du behöver avisering innan leverans.

Avhämtning på vårt lager
Du kommer att få ett SMS (mail om du ej angivit mobilnummer) med information när din order är färdigpackad. Du hämtar din order i vårt självbetjäningsrum som är tillgängligt dygnet runt veckans alla dagar hela året. Invänta alltid SMS (eller mail) innan du åker för att hämta din order. Vi tillåter inga kunder inne i vårt lager och din order blir inte klar snabbare för att du står och väntar, alla ordrar hanteras enl. turordning. Vi ersätter inga eventuella extra bränslekostnader eller förlorad arbetstid som uppstår vid avhämtning.

EJ UTHÄMTADE PAKET | FELAKTIG ADRESS | FÖRSVÅRAD LEVERANS
För ej uthämtade paket som kommer i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för frakt, returfrakt, förverkade varor (livsmedel) plus en hanteringsavgift som för närvarande är 400 kr.

Paket som ej hämtas ut och kommer i retur till oss sparas i 14 dagar från och med ankomstdatum. I det fall kunden ej går att nå via angiven e-postadress eller ej hör av sig inom 14 dagar kasseras paketet. MaltMagnus AB lagerhåller inga outhämtade paket samt att du blir debiterad returfrakt +400kr i hanteringsavgift.

Paket som ej hämtas ut och kommer i retur till oss och du vill ha det återsänt tillkommer ny frakt + kostnad för returfrakt. Skulle paketet komma tillbaka en gång till tillkommer även en hanteringsavgift på 400 kr.

Vägrar du ta mot ditt paket, inte är på plats när transportföretaget kommer eller har angivit en felaktig leveransadress  kommer vi debitera dig de extra kostnader som uppstår i samband med detta. Det kan handla om att du får betala för ny utkörning = ny fraktkostnad eller andra tillägg vid försvårad leverans. Med försvårad leverans kan avses t.ex. hinder för transportören att komma fram till leveransplatsen eller t.ex. parkeringsförbud som gör att transportören inte kan parkera vid leveransplatsen. Fakturan för dessa ökade kostnader sänds då ut till dig så snart vi får fakturan från transportören.

TRASIGT ELLER SKADAT GODS
Kontrollera alltid ditt gods noga vid mottagandet. Om ytteremballage eller gods är skadat vid ankomst anmäls skadan direkt till respektive transportör vid mottagningstillfället, ta bilder och se till att få skadan styrkt av chaufför eller ombud.

Dold skada som visar sig när du öppnar ditt paket eller din pall ska anmälas till MaltMagnus AB snarast möjligt och absolut senast efter 7 dagar efter mottagande av godset, reklamationer som inkommer senare än 7 dagar efter mottagandet beaktas inte. Vid godsskada, dokumentera alltid med bilder och spara emballage och trasiga varor till skadan är utredd. Om bild ej kan uppvisas kan ej heller ersättning utbetalas eller ersättningsvara skickas.

Vid transportskada samt dold skada: Var god tag fotografi på kartong/paket med eventuell trasig produkt ej urtagen först, sedan detaljerade fotografier. Kontakta info@maltmagnus.se

EXPRESSORDER
Köper du till "Expressorder" i vår e-handel  garanterar vi att: Order lagd mellan kl. 00:00-10:00 skickas samma dag från vårt lager. Order lagd mellan kl. 10:00-24:00 skickas nästkommande arbetsdag. Vi garanterar alltså att din order lämnar vårt lager samma dag INTE vilken dag ordern är hos dig som kund.

Vi reserverar oss för oförutsedda händelser så som sjukdom hos vår personal eller andra störningar som kan påverka utleverans av din order t.ex. ej fungerande bokningssystem/internetuppkoppling, naturkatastrofer eller andra oförutsedda faktorer som kan göra det omöjligt för oss att hantera din order snabbt nog. Skulle något oförutsett problem uppstå som gör att vi inte kan leverera enligt vår garanti ovan kommer vi kontakta dig och vi kommer då ej heller ta betalt för expressorderns hantering.