x

#{title}

#{text}

x

#{title}

#{text}
x

#{title}

#{text}
x

#{title}

#{text}

Leveransvillkor

Leveransvillkor

Vi har fraktavtal med Bring för inrikestransporter och DHL Express för utrikestransporter.

Observera att om du som kund väljer ett leveransalternativ som inte överensstämmer med de uppgifter du lämnat så förbehåller sig MaltMagnus AB att boka om din leverans till passande leveransalternativ.
Exempel: Du har valt ”Bring - Business Parcel” men inte angivit något giltigt företagsnamn. I det fallet bokar vi om din sändning till ”Bring - Pickup Parcel” vilket medför att du istället får hämta ut din order på ett utlämningställe. I de fall du vill ha ditt paket levererat till din enskilda firma, var noga med att skriva "Firma" innan ditt namn som företagsnamn, att använda ditt för och efternamn räknas inte som korrekt företagsnamn. I de fall du som kund angivit felaktiga leveransuppgifter som medför ökade kostnader för MaltMagnus AB, så kommer MaltMagnus AB fakturera dig för de ökade kostnaderna. I de fall du som kund inte tar mot ditt paket eller inte hämtar ut ditt paket så kommer MaltMagnus AB fakturera dig för de ökade kostnader som detta innebär. Vi levererar endast paket till den adress du angivit när du gjort din order, leveransadress kan inte ändras i efterhand.



Expressorder

Köper du till "Expressorder" i kundvagnen så garanterar vi att: Order lagd mellan kl. 00:00 - 10:00 skickas samma dag, alternativt nästkommande arbetsdag (vid helgdag) från vårt lager. Order lagd mellan kl. 10:00 - 24:00 skickas nästkommande arbetsdag. Det finns endast 10 st Expressplatser per dag, detta för att vi ska kunna vara säkra på att hinna få ut dessa expressordrar. För mer information läs avsnittet "Expressorder" i våra köpvillkor.



Bring – Citymail

För små paket eller brev upp till 250 gram, levereras direkt hem i din brevlåda på de flesta orter i Sverige. Lokala avvikelser kan förekomma. Leverans kan även ske till en s.k. ”ServicePoint” där du får hämta ditt brev eller paket om det är för stort för din brevlåda eller om Bring inte har utkörning av brev ”Citymail” på just din ort. Normal transporttid är 2-4 arbetsdagar, lokala avvikelser kan förekomma.


Bring - Pickup Parcel

För sändningar 0-95 kg och maxvikt per kolli 19 kg. Ditt paket levereras till ett ombud nära din adress, en s.k. "Service Point". Där hämtar du ut ditt/dina paket mot uppvisande av legitimation och kollinummer. Avisering när ditt paket finns att hämta sker via SMS. Maxvikten är 19 kg per kolli. Överstiger din order 19 kg blir det flera kollin (totalvikten får vara max 95 kg = 5 kolli per order). Ditt paket levereras till ditt ordinarie ombud (Bring väljer ombud efter postnr så var noga med att du anger rätt postnr vid order. Normal transporttid är 1-2 arbetsdagar, lokala avvikelser kan förekomma.


Bring – Home Delivery Parcel

För sändningar från 0-140 kg. Maxvikt per kolli 35 kg. Ditt paket levereras hem till dörren. Du blir aviserad via sms för att boka utkörningsdag. Chauffören ringer dig ca: 30 minuter innan dom är framme hos dig.Någon måste finnas hemma och ta emot paketet. Utkörning av paket sker vardagar kl. 17:00 – 21:00 på de flesta orter i Sverige. Lokala avvikelser kan förekomma.


Bring – Business Parcel

För sändningar från 0-200 kg. Maxvikt per kolli 35 kg. Ditt paket levereras till en företagsadress, ingen avisering sker. Adressen måste vara bemannad kontorstid för mottagande.



Bring Business Pallet

För större sändningar. Levereras dagtid till bemannad företagsadress.



UTRIKESTRANSPORTER:
DHL Express

Snabba leveranser över hela världen, leveranstid ca 1-3 dagar.


DHL Economy Select

För vägtransport till Norge, Danmark, Finland och Åland. Skapa ett konto i vår webbshop för att se aktuellt transportpris. Ditt paket levereras direkt hem till dörren.


Avhämtning MaltMagnus lager Åbytorp:

Du kan hämta din order på vårt lager direkt efter du fått meddelande via telefon, SMS eller e-post att den är färdigpackad. Kontrollera din order vid avhämtning så du säkert får med dig alla saker. MaltMagnus AB står ej för extra kostnader som kan uppstå i samband med avhämtning om du t.ex. glömmer en vara och du ber oss skicka den till dig i efterhand. MaltMagnus AB står ej för ökade bränslekostnader eller förlorad arbetstid p.g.a. missade/glömda varor. Vid avhämtning på lastkaj kvällstid finns en skylt med telefonummer bredvid gångdörren. Är det något som inte stämmer i din order? Ring dessa nummer så finns det en god chans att någon kan komma ut och hjälpa dig, det finns nästan alltid någon som är på plats på gården.

 

Alla beställningar av malt krossas och paketeras för hand efter beställning för att du alltid ska ha en så färsk produkt som möjligt.
Under sommartid rekommenderar vi att färskjästen hålls extra kyld och att du köper till minst en kylklamp (fryst) som vi packar ihop med jästen för att säkerställa bästa möjliga transport.