0

Vanliga frågor


Var är min order? 

När du har gått genom kassan får du direkt ett bekräftelsemail till din angivna e-postadress. Har du inte fått ett bekräftelsemail har du inte genomfört alla nödvändiga steg i kassan alternativt angett fel e-post. Du kan se var i processen vi är i att hantera din order på ditt konto. "MOTTAGEN" betyder att vi mottagit din order. "UNDER BEHANDLING" betyder att vi börjat hantera din order. I detta steg väger vi t.ex. upp malten efter dina exakta måttangivelser, krossar malt samt plockar varor.  Sedan paketerar vi och bokar frakten. Varje e.m. kommer en lastbil från Bring för att hämta våra kunders ordrar. Du får ett sändningsnummer från Bring mailat till dig där du kan följa transporten.

Hur snabbt kan jag få min order? 
Lägger du till alternativet "MM Express" i kassan innan kl. 10.00 (vardagar) skickar vi garanterat iväg din order samma (var)dag från vårt lager. När du har din order i handen beror sedan på ditt valda fraktalternativ samt fraktbolaget. Har vi extraordinära omständigheter som hindrar att vi skickar iväg din Express samma dag, kommer vi kontakta dig och du får tillbaka pengarna för tjänsten.

Alla andra ordrar tas i turordning. Vi hanterar och skickar iväg din order inom 1-3 vardagar beroende på ordertryck. För att få en inblick hur vi arbetar med din beställning, vänligen se "Så hanteras din order". 

Hinner jag få min order innan helgen? 
Det här beror naturligtvis på när du beställer samt om du valt MM Express eller ej. Vi hinner oftast skicka iväg våra kunders beställningar en till två vardagar efter vi mottagit beställningen. Det beror även på om du bor på en ort där fraktbolaget sällan levererar till.  Är så fallet kan det vara smart att välja "Bring Business Parcel" och få din order levererat till ditt arbete, i många fall kan det gå snabbare. 

Kan jag handla direkt på plats hos er? 
Vi har ingen butik utan ett lager och produktion med kontor eftersom vi enbart är en e-handel. Det går utmärkt att välja alternativet "hämta på plats" i kassan. Vi finns på plats mellan 07.00-15.30 varje vardag med lunch mellan 10.30-11.00 samt fikarast 13.30-13-45. När vi har packat ordning din beställning ringer eller sms:ar vi dig och tillsammans bestämmer vi en tid för din upphämtning. Vill du hämta upp din beställning efter stängning ställer vi ut din order på lastkajen (efter överenkommelse med dig), i detta fall kan du hämta din beställning hos oss dygnet runt! Vi har ej möjlighet att ta emot spontanbeställningar på plats som innebär uppvägning av varor. Naturligtvis har du möjlighet att få rådgivning samt att komplettera din beställning när du besöker oss för avhämtning, när det gäller varor vi snabbt kan fixa till.

Kan jag få rådgivning av er? 
Självklart! Vi kan öl och vår personal brygger själva. Vi kan däremot inte lära dig att brygga öl över telefon/mail ;-) Däremot har vi våra omtyckta bryggkurser "Brygg ditt eget öl" hos oss vid ett par tillfällen varje år. Spana in nästa kurs och anmäl dig här. Du kan maila dina frågor till info@maltmagnus.se eller ringa oss mellan 07.00-15.00 på 019-18 97 90.

Varför har det Ekologiska sortimentet av malt utgått? 
Vi fick inte in tillräckligt stort antal beställningar på den ekologiska malten för att det skulle bli lönsamt. Vi säljer fortfarande t.ex. Baldermalten från Warbro Kvarn men den kommer inte med en ekologisk märkning hos oss. 

Hur förvarar ni er humle samt jäst? 
Vi har ett kylrum där all humle och jäst förvaras till det är dags för antingen ompackning av humlen eller till orderpack. All humle väger vi själva upp och vaccumförpackar till 100 grams-förpackningar som standardstorlek. När du väljer att ändra till lösvikt i shoppen öppnar vi en 100-grams förpackning av humlesorten, väger upp samt vaccumförpackar påsarna direkt. Är det sommar och väldigt varmt alternativt att det kommer ta tid innan du kan hämta ut din beställning rekommenderar vi att du väljer till kylklamp till din jäst i kassan. All humle är garanterat vaccumförpackad när den lämnar vårt lager. 

Varför har bonuspoängen försvunnit? 
Vår nya e-handel är både snabbare, helt mobilanpassad och bättre på alla sätt än vår förra. Tyvärr klarar dock inte vår nya e-handel bonuspoängsfunktionen. Det kan komma en lösning/nytt alternativ på detta framöver, vi har dock inte möjlighet för den funktionen just nu. 

 Kan jag handla presentkort hos er? 
Javisst! Du hittar dem här. Du får presentkortet på mailen och kan printa ut det hemma om du så önskar. Ett presentkort gäller 1 år från att du fått din kod.